Bol.com is een online webshop met een breed assortiment. Ze werken veel samen met andere aanbieders, zowel particulieren (tweedehands producten) als bedrijfsmatig. Bol.com blijft echter zelf het aanspreekpunt en/of tussenpersoon. Alle informatie en vragen kunnen via hun klantenservice gesteld worden.
De Bol.com klantenservice
De Bol.com klantenservice verschaft informatie voor kopers en bestaat uit een online gedeelte met veel gestelde vragen. Hier kan je antwoord vinden op vragen over zaken als gedane bestellingen, het retourbeleid en het betalen met een cadeaubon. Via de ‘Chatbot Billie’ kan een specifiekere vraag gesteld worden, de chatbot helpt dan zoeken naar het antwoord.
Uiteraard is deze altijd ‘online,’ dit gedeelte van de klantenservice is niet gebonden aan openingstijden. Lukt het niet met de online hulpgids en/of de chatbot, dan is er de mogelijkheid om via chat of e-mail met een medewerker van Bol.com in contact te komen.
Hierbij wordt duidelijk aangegeven wanneer je een reactie kan verwachten. Is er geen haast? Dan is e-mail een goede optie, waarbij het streven is binnen 24 uur te reageren. Een vraag via Facebook Messenger wordt binnen een uur beantwoord en met de chat functie op Bol.com zelf is dit zo’n twee minuten.
Telefoonnummer Bol.com
Ook telefonisch kan er contact opgenomen worden met de klantenservice van Bol.com (telefoonnummer: 030 310 49 99), dit telefoonnummer is ook bedoeld voor particuliere verkopers – als je bijvoorbeeld af en toe tweedehands wat wilt verkopen. Zij zijn bereikbaar van 07:00-22:00u. De wachttijd is hier afhankelijk van de drukte, maar het voordeel is dat je live met iemand in gesprek bent die de vraag kan beantwoorden en (hopelijk) het probleem direct kan oplossen.
Voor de helpdesk is er dus onderscheid tussen het kopers- en verkopersplatform. De contactgegevens van de reguliere (kopers) helpdesk zijn als volgt:
- De Facebook Messenger van Bol.com
- De interne chatfunctie van Bol.com via de klantenservice pagina
- Verstuur een e-mail via het contactformulier
- Bel naar de helpdesk: 030 310 49 99
Verkoop je vaak producten via Bol.com en in grotere oplagen, dan ziet Bol.com jou als partner en heb je waarschijnlijk andere vragen. Hiervoor heeft Bol.com een aparte website, namelijk het Partnerplatform. Via de klantenservice van het Partnerplatform kunnen er vragen gesteld worden over de verkoop. De chatfunctie via Facebook blijft wel gelijk.
Neem via de interne chat contact op
- Verstuur een e-mail naar: zakelijkverkopen@bol.com
- Bel naar de helpdesk: 030 310 49 96
Openingstijden van de Partnerservice zijn als volgt: ma/woe/vr van 08.00–18.00 uur, di/do van 08.00-20.00 uur.
Meer:
1 gedachte over “Klantenservice Bol.com”