Klantenservice ING

Vrijwel iedereen is wel bekend met de ING. Het is één van de grootste banken in Nederland en dat betekent ook dat ze voorzien zijn van een grote klantenservice. Het punt bij veel klanten is dat je als bedrijf altijd een goed systeem moet hebben, aangezien je veel verschillende mensen moet bedienen. Maar hoe ziet de klantenservice van ING er precies uit, vraag je je ongetwijfeld af? In dit artikel gaan we daar verder op in, zodat jij alles weet van de klantenservice van ING en gebruik kunt maken van die voordelen.




Klantenservice ING

Het voordeel van ING is dat er veel zaken geautomatiseerd zijn. Het voordeel daarvan is tweeledig. Voor jou als klant wordt het dan veel gemakkelijker om zaken door te geven. De klantenservice zelf kan zich dan focussen op mensen met meer persoonlijke problemen, zodat die veel sneller verholpen kunnen worden. Bij typische zaken die je zelf kunt regelen, kun je bijvoorbeeld denken aan: gebruikersnaam aanvragen, hulp bij inloggen en ga zo maar verder.

Daarvoor heb je weinig persoonlijke hulp nodig en daarom heeft de klantenservice van ING dat geautomatiseerd. Het principe is dus dat je eerst zelf moet kijken of je het kunt vinden. Lukt het niet zelf, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van ING. En dit kan op verschillende manieren.




Telefoon

De handigste manier om contact op te nemen is door de telefoon. Let wel: ING heeft veel verschillende nummers voor verschillende zaken, dus je moet altijd goed kijken waar je terecht moet. Anders dan kan het ingewikkeld worden. Is er bijvoorbeeld sprake van een noodgeval? Dan is het aan te raden om de alarmlijn te bellen. De alarmlijn is 24 uur beschikbaar, dus dat is uiteraard zeer handig. Want anders heb je een probleem als er bijvoorbeeld in de nacht iets gaat gebeuren.




Mailen

Naast telefoneren is het ook nog mogelijk om te mailen met de klantenservice. Dit heeft zo zijn voordelen en nadelen. Een voordeel is dat je dan wat uitgebreidere vragen kunt stellen. Op een vraag kan je dan ook een meer uitgebreid antwoord krijgen. Een nadeel is dat er wel een veel langere wachttijd bij komt kijken. Het is dus wel verstandig om van te voren na te gaan of dit wel bij je past.

Meer:

Tags:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *