De klantenservice op de website van Vitens is vrij duidelijk en vooral zeer overzichtelijk. Bij ‘zelf regelen’ vind je hoe je bijvoorbeeld je facturen kunt bekijken en downloaden, je meterstanden doorgeeft of hoe je betaalgegevens en betaalbedrag bekijkt en wijzigt. Je kunt er ook je meterstand doorgeven, je verhuis melden of je abonnement opzeggen.
Contact met Vitens
Als je zakelijke klant bent, kun je genieten van de laboratoriumdiensten van Vitens. Zo kun je je water laten controleren op de kwaliteit van je water. Je vindt er alle informatie en praktische regelingen rond drinkwaterinstallaties, aansluitingen en beveiligingstoestellen. En je kunt er alle nodige documenten in verband hiermee downloaden. Ziekenhuizen, overheidsinstellingen of bedrijven die niet zonder drinkwater kunnen, kunnen bij Vitens terecht voor drinkwaterverzekering. Hiervoor voorziet Vitens drinkwaterreservoirs en nooddrinkwater via tankwagens. Naast de gewone diensten van watervoorziening heeft Vitens ook een vastgoedafdeling. Zij stellen gronden en gebouwen te koop wanneer ze deze niet meer bedrijfsmatig inzetten. Zo kun je heel bijzondere gebouwen of gronden op de kop tikken.
Nuttige informatie op de website
Op de website van Vitens vind je ook nog heel wat nuttige en interessante informatie over bijvoorbeeld de hardheid van water, hoe je je kranen moet doorspoelen wanneer je een tijdje afwezig bent geweest of welke wandelingen je kunt doen in waterwingebieden. En wat nog interessanter is: je vindt er tips over hoe je water kunt besparen. Vitens heeft ook oog voor de kwaliteit en de gezondheid van je leidingen. Zo geven ze je onder de rubriek ‘loodloket’ alle raad die je nodig hebt om je loden leidingen te laten vervangen. Vitens kan deze vervanging voor jou uitvoeren.
Klantenservice, telefoonnummers en veelgestelde vragen
Als je een probleem of vraag hebt betreffende je water, dan vind je al heel wat antwoorden in de reeks ‘veelgestelde vragen’. Op de website vind je onmiddellijk een overzicht van alle storingen in Nederland. Een storing geef je door op het nummer 0800 0359. Dit nummer is gratis en 24 uur per dag beschikbaar. Als je Vitens wilt contacteren, dan kan dit via live chat van 08.00 tot 21.00 uur. Als je via Facebook of Twitter een boodschap stuurt, krijg je binnen het uur antwoord, en dit op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur. Een algemene vraag stel je via de klantenservice op het nummer 0900 0650 aan de gebruikelijke belkosten. De klantenservice is op werkdagen te bereiken van 08.00 tot 17.00 uur.
Vanuit het buitenland
Als je Vitens vanuit het buitenland wilt bereiken, wordt er aangeraden om dit via chat te doen. Als je documenten moet versturen, doe je dit naar Vitens N.V., Afdeling Klantenservice, Postbus 2014 te 6802 CA. Arnhem.
Wat is jouw ervaring met Vitens of heb je een vraag? Reageer dan hieronder.
Meer: